måndag 7 april 2008

Ledsen.

Det är stilla tårar som sakta trilla utmed kinden. HV71 förlorade den första finalmatchen.
Vi som trodde att vi var påväg att kvittera. Men ack den stolpe som förhindrade att vi skulle få vara kvar i Cloetta Center ett tag till.

En fantastisk arena. Vi satt ihopkurade långt upp i hörnet ovanför de båda klackarna, men oj vad bra vi såg. Den är snygg, den är het och lite sådär sliskigt söt precis som godis skall vara.

Vi hade planerat kanske årets reklamkupp. Borde möjligen bli nominerad till ett guldägg för innovation och hög kreativitet. Men tyvärr beslöt LHC att stoppa denna i sista sekund.

Jag respekterar ödmjukt LHCs beslut och vi får återkomma med en version som på traditionellt kommunvis visar upp gröna ängar med betande kor. Det blir på fredag. Eller får vi boka plats på Almedalen?

Funderar lite på hur vi hade reagerat? Om Linköping hade "skakat" om Kinnarps Arena?

För det första:
Jag hade tyckt att det hade varit sjukt kul.


För det andra:
Jag hade förbannat mig själv för att inte vi kom på detta
Jag hade legat vaken i min ensamhet och skruvat mig i plågor
Jag hade valt strategi. Ingenting/allting

För det tredje:
Jag aldrig fått veta om att reklamen var på gång. Hur hade det sett ut om TV4 hade läckt till expressen att aftonbladet skulle köra hårt?

Näe, jag tror och hoppas att alla kan se detta lite med "glimten i ögat". Det är ju två fantastiska städer som möts i något av det erotiska idrott kan visa upp. Båda har hög tillväxt, ligger rätt i landet och vill framåt.

Grattis LHC till vinsten. Sett över tre perioder var det er match!

Hissa...
1. Slutspelstempen i städerna
2. Människor som ställer upp när det verkligen behövs. (Kompago,Janne, Jonas, Maria, Camilla + många fler)
3. Att få komma hem efter en hektisk dag och sniffa på barnens kinder och känna att några gillar och ser upp till pappa

Dissa...
1. Att HV71 förlorade
2. Den tunga resan hem
3. Att det blir tungt att gå upp i morgon 0630, lämna barnen på dagis, ladda om.

4 kommentarer:

Linnman sa...

Jag tyckte att greppet med gerillakampanj i Cloetta center var kul och kreativt.
Nu när jag sett filmen är jag är oerhört glad över att LHC stoppade den från att visas. Tycker nämligen inte att det är speciellt smart att förknippa Jönköping med ett flyglarm som påminner om krigstider eller en missilliknande logotype(!) som briserar i en ishall.
Marknadskommunikation handlar i grunden om att skapa sympati för något. Vem som helst kan skapa uppmärksamhet och den här sortens uppmärksamhet tror jag att Jönköping klarar sig utan.
Med andra ord: Initiativet var rätt, men utförandet var uselt.
Ulf Linnman

Läget? sa...

Tack Ulf. Hur hade du gjort?
Eftersom jag vet att du är en erfaren marknadsförare hade det varit kul med en kontring?

Kanske använder vi den på fredag?

Linnman sa...

Tja.
"I Jönköping kan alla lyckas, även Linköpingsbor".
Payoff: Jönköping - mer än hockey.
Eller:
"Jönköping önskar LHC lycka till" Payoff: Jönköping - svensk hockey sedan -71"
Kanske lite mesigt men du förstår säkert vad jag menar.
Vad som helst vore bättre än det som nu (tackochlov) stoppades. Hoppas det var ett olycksfall i arbetet eftersom FMJ verkar göra mycket annat bra och rätt.
Lycka till, jag hör av mig om jag kommer på något bättre.

Läget? sa...

Nice Uffe. Vi tar till oss och begrundar. Till vårt försvar måste ändå lyftas att det är hockey och att konkurrensen finns på många plan. Filmen är en del av allt som kommuniceras, men som såklart fått störst uppmärksamhet.

Vi slickar i oss både ris och ros och vill att Jönke skall vara och upplevas som Sveriges bästa plats.

Lev väl!